Паралельна реальність

Паралельна реальність

Робота української студії Gloria FX — створювати візуальні ефекти для відеороликів. Серед їх клієнтів — найзірковіші артисти Джастін Бібер, Каньє Уест, Кріс Мартін. Про інноваційні технології відеопродакшену ми говоримо із засновником студії Сергієм Машевським та арт-директором Анатолієм Кузьмицьким.

Текст: Дар’я Герман

 

Які головні складові успішного та цікавого відеокліпу?

Анатолій Кузьмицький: Гарна пісня, унікальна ідея та команда з налаштуванням на результат. Якщо ідея вдала, то цілком досить просто грамотно підкреслити посил, а режисура і спецефекти — це допоміжні елементи. Потрібно завжди про це пам’ятати.

Як впливають технологічні інновації на відеоряд? 

Сергій Машевський: Тенденції в індустрії відеопродакшену напряму пов’язані із розвитком технологій. Ми намагаємося не лише давати якість, а й робити це у максимально швидко  і, звісно ж, приносити у відеоряд інновації та власні розробки. Зробити відео унікальним і не схожим на інші — одне із наших основних завдань.

 

Зараз створюють музичні кліпи у форматі міні-фільмів — до 10 хвилин і довше. Як ставитесь до такого напрямку?

С. М.: Це дуже цікава тенденція. Вона свідчить, що індустрія змінлива. Є глядач, якому замало стандартного музичного відео. А музика — це чудовий інструмент для донесення глибокої ідеї, життєвого гумору, проблем сучасного суспільства. Наприклад, в останніх кліпах гурту «Ленінград» ми бачимо дуже тонку та дотепну сатиру. А американська співачка Бейонсе у своєму кліпі на пісню Lemonade чудово ілюструє проблеми афроамериканців в американському суспільстві.

Розкажіть про сам процес. З чого починається створення кліпу? 

А. К.: Відправна точка — це пісня. Також відеокліп повинен вигідно підкреслювати пісню і самого артиста. Наприклад, у кліпі Тіни Кароль на пісню «Твої гріхи» ми показати співачку не такою, як її звик бачити глядач, але щоб це не суперечило її внутрішньому світу. Вийшла красива і сучасна візуалізація картини Джона Еверетта Мілле «Офелія».

Який із ваших проектів був найскладнішим з технічної точки зору?

А. К.: У візуальних ефектах для нас немає невиконуваних завдань, але є проекти, котрі потребують більше часу, ніж звичайно. Так було із кліпом Джастіна Бібера на пісню Where are you now, котрий приніс нам першу премію MTV Music Video Awards за кращі візуальні ефекти. Це був технічно складний проект через комбінацію реальних світлин і величезної кількості малюнків, котрі накладалися на відео. Та, мабуть, найнезвичніша наша робота — прощальна промова екс-президента США Барака Обами, котру ми робили у форматі віртуальної реальності.

Зроблений вами кліп Up&Up гурту Coldplay називають кращим кліпом сучасності. Наскільки технічно складним був цей проект? 

С. М.: Це відео — неймовірний досвід для нашої команди. Дуже інноваційна та незвичайна ідея, на втілення якої нам знадобилося півтора місяці. Коли ми побачили перші кадри, то зрозуміли: це буде дуже успішний проект, аналогів котрому немає у світі. Цей кліп змушує думати і бути краще. Гадаю, його повинен подивитися кожен.

Що далі?

А. К.: На даному етапі — кіноіндустрія. Голлівудське кіно — наразі наше завдання №1. Ми вже маємо досвід роботи в американських і українських фільмах. Хотілося б розвивати цей напрямок.

С. М.: Нам дуже пощастило із клієнтами: вони завжди ставлять цікаві та креативні завдання. Кожен наш проект — це унікальна комбінація творчості та сучасних технологій. До того ж для нас велика честь представляти Україну на світовому ринку сучасних технологій.

Фото: Vogue, FP