Стратегії майбутнього

Стратегії майбутнього

 

Існує багато успішних бізнес-історій, але створити власну можна лише тоді, коли ти — вправний стратег, що керує організацією в будь-яких ринкових умовах.

Текст: Даниїл Ваховський

Директор з маркетингу сервісу Uklon, ведучий програми «Моє прочитання» на Old Fashioned Radio

 

«Стратегії геніїв. П’ять найважливіших уроків від Білла Гейтса, Енді Гроува та Стіва Джобса»  

Майкл Кусумано та Девід Йоффі 

Під обкладинкою цієї книги — 30 років спостережень за глобальними технологічними лідерами Apple, Microsoft, Intel та їхніми легендарними очільниками. Дует професорів Гарварду та Массачусетського технологічного інституту створив коротку і практичну роботу, яка стане в нагоді як власникам бізнесу, так і менеджерам вищої ланки будь-якої галузі.

У книзі поєднані аналіз стратегій високотехнологічних компаній і загальні підходи до ринкової конкуренції. Кусумано та Йоффі сформулювали п’ять основних правил, що виявилися спільними в стратегіях різних за освітою та темпераментом СЕО. Кожне з них містить поради та приклади того, як бізнес-легенди помилялися чи, навпаки, робили далекоглядні кроки, посилюючі власні конкурентні переваги. Приміром, Стів Джобс, який славився здатністю створювати майбутнє, працював за правилом: зрозуміти бажання споживачів ще до того, як вони виникнуть. При цьому важливо побудувати бар’єри для конкурентів, щоб вони або не інвестували в найпривабливіші продукти та ринки, або знайти можливість «прив’язати» споживача, як це зробила Apple. Книга навчить робити правильні ставки та зазирати в майбутнє для побудови великих і прибуткових компаній.

 

«Компанії майбутнього» 

Фредерік Лалу

Менеджмент як галузь досліджень розквітнув у останні 50 років. Цьому сприяли розвиток глобальних корпорацій, популяризація бізнес-освіти і експансія консалтингових компаній. Власники корпорацій, дослідники і самі менеджери хочуть знати відповідь на просте питання: як успішно керувати компанією?

Фредерік Лалу 10 років присвятив практиці у McKinsey — найуспішнішій консалтинговій фірмі у світі, і має за плечима успішну кар’єру та престижну бізнес-освіту. Автор відчував, що загальноприйняті підходи до управління не відповідають потребам людей. Він досліджує саме еволюцію корпорацій та пропонує модель, за якою компанії мають розвиватися, щоб не тільки досягати конкурентної переваги, а й дати співробітникам можливість просувати нові ідеї та самим вдосконалювати організацію. Фредерік пропонує звернути увагу на нові підходи в керівництві, де ініціативам співробітників надають більше значення, ніж ієрархії та політикам. Зрештою, серед усіх функцій менеджменту контроль є найменш продуктивною. Автор пропонує створювати організації, де функція контролю буде делегована самим командам, а не керівникам.