Точка відліку

Точка відліку

Ukrainian Fashion Week був заснований 20 років тому і став першим тижнем prêt-a-porter на теренах пострадянського простору. Момент заснування UFW — точка відліку української індустрії моди.
Текст: Дар’я Герман

У 1997-му році, у листопаді, вперше був проведений тиждень моди. Організаторами виступили Ірина Данилевська, будинок моди Сергія Бизова та рекламно-інформаційне агентство «Янко». На пострадянському просторі це перша подія, що відповідає стандартам показів prêt-a-porter.
Подія, яку ми знаємо зараз як Ukrainian Fashion Week, першочергово називалася «Сезони моди». Паралельно у Києві проходили покази й у рамках заходу «Київський подіум». У 2006 році два оргкомітети вирішили об’єднатися та створити єдиний міжнародний Ukrainian Fashion Week.
Із появою офіційного тижня моди почали розвиватися не лише дизайнери. Це сприяло виникненню інших професій у fashion-індустрії, як: fashion-журналіст або fashion- ілюстратор. Окрім цього, дизайнерам-початківцям розпочинати шлях професійного кутюр’є стало набагато легше.
Одяг від українських модельєрів уже не коштує неймовірних грошей, як було 20 років тому, придбати моделі від вітчизняних виробників можна на найголовніших онлайн-платформах світу, а головне — за помірні кошти. Тож поняття «українська мода» перестало бути ефемерним виразом і втілилося у реальність.
Посилюючи свій вплив
На сьогодні UFW може похизуватися показами 67-ох дизайнерів. Молоді кутюр’є дедалі впевненіше почуваються на ринку, а носити одяг від українського дизайнера — вважається хорошим тоном. Окрім цього, на UFW приїжджають міжнародні гості та байери. Так, вітчизняні бренди вже продаються у 42-ох країнах світу. Ба більше, українські дизайнери поволі виходять на міжнародні тижні моди. Так, Світлана Бевза, засновниця бренда BEVZA, у вересні представила свою колекцію у рамках тижня моди у Нью-Йорку — одній із чотирьох столиць моди.
У свою чергу, приїзд всесвітньо відомих дизайнерів на український тиждень моди — усталена традиція. Так, у 2009 році свою колекцію представив Елі Сааб, чиї сукні обожнюють такі зірки, як Анджеліна Джолі, Міла Куніс та Ольга Куриленко. Остання стала гостею на київському показі ліванського модельєра. У 2010 році зірковим дизайнером став Стефан Роллан, а в 2011-му до Києва приїздив Антоніо Берарді.

Fashion-пошта
20-та річниця UFW стала подією і на державному рівні. «Укрпошта», яка має виняткове право на видання поштових марок, ввела в обіг художню поштову марку, присвячену річниці Українського тижня моди. Прообразом поштової марки стала відеоробота української художниці Зінаїди Ліхачевої «Трансформація», що вперше була продемонстрована світу на бієнале сучасного мистецтва Arsenale 2012 в Києві. Наклад марок складає 130 тисяч примірників.
Мода Vs. технології
Діджиталізація з кожним днем приходить у світ моди, тому організатори вирішили ці сфери поєднати. UFW спільно з громадською ініціативою Kyiv Smart City започаткували платформу Fashion Tech Ukraine, присвячену інноваційним технологіям у світі моди.
Уже цього вересня проект реалізували і представили демо-зону під час Ukrainian Fashion Week у «Мистецькому арсеналі». Серед проектів були — Cappasity Easy 3DScan, що дозволяє максимально економити ресурси та час бренда за рахунок моментального сканування образів для онлайн-комерції. Цікава розробка Verichain Technologies на базі блокчейн-платформ — дає змогу засвідчити унікальність виробів та уникати підробок.
Fashion Tech — це нові матеріали, технології виробництва, сучасні методи і платформи продажу, вивчення попиту та його аналіз. Тобто — все, що може допомогти на будь-якому етапі продуктового циклу: від створення одягу чи аксесуарів до їх дистрибуції кінцевому споживачеві», — коментує куратор проекту Андрій Тимчишин-Валевський.

Нове покоління
UFW завжди підтримує нові таланти та допомагає їм увійти до когорти відомих модельєрів. Серед таких молодих зірок Іван Фролов, який у 2013 році отримав Гран-прі у конкурсі молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє». А в 2014 році юнак вже отримав премію Best Fashion Awards та став улюбленцем українських зірок.
У рамках Українського тижня моди пройшов New Generation Day, що об’єднує покази молодих дизайнерів у самостійній платформі. Творці демонструють свої колекції на великому подіумі під грифом New Names. Цього року колекції представили 16 дизайнерів.
Global Ukraine. UFW розвиває співпрацю з міжнародним професійним середовищем, що відкриває нові можливості для української індустрії моди. Так, скаути із найпрестижніших конкурсів LVMH Prize та Vogue Talents відбирають потенційних учасників.
Також у вересні стартував міжнародний освітній проект за партнерства з British Council та британською фундацією з розвитку бізнесу та технологічних інновацій Nesta. У рамках заходу проходили тренінги з креативної економіки у сфері fashion, які дають змогу отримати необхідні навички та знання для старту власного бізнесу у галузі моди.
Ukrainian Fashion Week відсвяткував свої перші 20 років досить результативно. Впевнені, що наступні 20 будуть не менш насиченими.