Життя в малюнках

Життя в малюнках

Фешн-ілюстрація з’явилася понад 500 років тому. Включно до сьогоднішнього дня цей напрям переживає свої падіння та злети. Ми пригадали найталановитіших митців, які зробили найбільший внесок у фешн-індустрію.

Текст: Дар’я Герман

 

Геній лаконізму

Рене Грюо по праву вважають найвеличнішим французьким ілюстратором. Саме він створив хрестоматійні образи для Saint Laurent та Dior. Рене народився в 1904 році у родині італійського аристократа та французької графині. З дитинства, опинившись в середовищі аристократизму та вишуканості, хлопчик почав малювати та захоплюватися мистецтвом. У 15 років Рене разом із матір’ю переїхав до Парижа, де у той час атмосферу та настрій задавали будинки моди. У двадцять років юнак вже працював модельєром. Згодом Рене професійно почав займатися ілюстрацією.

Першим модним виданням, яке звернуло увагу на молодий талант, стало видання L’Оfficiel. Після цього, з 1947-го, у Рене настав зірковий час: впливові видання наперебій замовляли його малюнки, рекламісти, режисери та дизайнери захоплено обговорювали стиль митця. Та весь світ дізнався про Рене після його роботи з Крістіан Діор. Дизайнер довірив юнаку рекламу для відомих парфумів Miss Dior. Відтоді Рене не зупинявся, і його роботи продовжували захоплювати. На його малюнках жінки уособлювали усю грацію та жіночність. Відмінною рисою ілюстрацій була гнучкість ліній, і головне — в усіх його малюнках був використаний лише білий, чорний, червоний, жовтий кольори. З 1960-х років ілюстратор активно співпрацював із головними будинками моди та прикрашав обкладинки таких видань, як Vogue, L’Officiel, L’Albumdu Figaro, Marie Claire.

У одному зі своїх інтерв’ю Джон Гальяно, будучи креативним директором Dior, сказав: «Натхнення від Dior — це натхнення від ілюстрацій Рене Грюо. Його роботи непідвладні часу. В них живуть молодість та одержимість моментом часу, що зафіксовані у графічний манер. Вони випромінюють енергію, вишуканість та зухвалість Dior».

Тільки наприкінці 90-х років жіноча мода вже не надихала Рене. В одному із інтерв’ю митець з подивом запитував: «І навіщо жінки так себе спотворюють?!». Тож у похилому віці Рене сконцентрувався на живописі. Він вигадував розписи для реставрації замку його подруги Лаури Б’яджотті, що й стало одним із його останніх проектів.

Поп-арт і мода

Фешн-ілюстрація стала окремим напрямом у мистецтві. Цим терміном почали називати ті картини, які безпосередньо пов’язані із модою. Саме ці малюнки використовують для ілюстрування глянцевих журналів та модних видань або у рекламі будинків моди.

У період з 1970-го по 1980-ті роки потужний вплив на митців має напрям поп-культури. Найвпливовішим ілюстратором того часу вважають Антоніо Лопеса. Він народився у Пуерто-Ріко у 1943-му, митець навчався у Нью-Йорку, а працював у Парижі. Свої роботи він підписував просто «Антоніо», і так його й охрестили у модній індустрії. Художник став інноватором у фешн-індустрії. Відмінна риса його стилю — переплетіння поп-арту із елементами сюрреалізму. Він полюбляв використовувати у своїх роботах перо, туш, акварель, та подекуди навіть фрагменти поляроїдної плівки. Також у героїв Лопеса немає статичності у фігурах, частіше за усе складається враження ніби вони перебувають у русі. Таку винахідливість оцінили видання Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, Interview, куди й запрошували Антоніо ілюструвати обкладинки. Також Лопес працював із будинками моди Missoni, Saint Laurent. Художник помер у віці 44 роки. Роботами Антоніо досі надихаються найталановитіші дизайнери сучасності — від Марка Джейкобса до Анни Суї.

Ілюстрація на перетині технологій

Справжній виклик модній індустрії зробив Девід Даунтон. Митець прославився своїми ілюстраціями, починаючи з 1990-го року, коли цифрова фотографія вже давно витіснила ілюстрації у модній індустрії. Та Девід використав це на власну користь, застосовувавши в ілюстрації технічні прийоми, які дав технологічний прогрес.

Девід Даунтон сьогодні визнаний одним із провідних світових фешн-ілюстраторів. Його малюнки можна охарактеризувати як поєднання сучасності із класичними елементами. Його елегантні та інноваційні образи викликали неабиякий резонанс та стали потужним фактором відродження зацікавленості до фешн-ілюстрації.

На початку своєї кар’єри художник був задіяний у величезній кількості різноманітних проектів, починаючи від реклами і закінчуючи оформленням упаковки. Вирішальним моментом його кар’єри став дзвінок із запрошенням на тиждень моди у Парижі для створення серії образів моделей та дизайнерського одягу.

Відтоді Даунтон остаточно визначився із вектором діяльності у моді. У своїх роботах Девід використовує туш та акварель — одні із найскладніших та непередбачуваних матеріалів. Та, подивившись на малюнки митця, створюється образ легкості, витонченості, натомість уявлення про копітку працю над малюнком абсолютно відсутнє.

Сьогодні у його портфоліо величезна кількість ілюстрацій для таких брендів, як Tiffany & Co, Van Cleef & Arpels, Harrods, TopShop, Chanel, Dior, L’Oreal. Окрім цього, Девід має портрети таких зірок, як Лінда Євангеліста, Діта фон Тіз, а найвідоміша робота — серія ілюстрацій із Кейт Бланшет для ювілейного номера австралійського Vogue.

«Я завжди думав, що мода є законним предметом для мистецтва. Подивіться на те, яким чином фешн-ілюстратори допомогли визначити часи, у які ми живемо. Вони були подібні до фотографів у розмірковуванні над тим, як ми хочемо дивитися на сучасність».