Театр за склом

Театр за склом

З 8 листопада у Парижі відривається експозиція, присвячена вітринам французького будинку Hermès, які створювала декораторка Лейла Мінкарі понад 30 років. Ця подія ознаменувала вихід дизайнерів вітрин із закулісся.

Текст: Дар’я Герман

Вітриністика, як називають у професійних колах цей напрям, — частина візуального мерчандайзингу. Першочергово, це — маркетинговий інструмент, що слугує для привертання уваги покупців і підвищення продажів. Та прийом, який мав слугувати як маркетинговий хід, дуже скоро перетворився на окрему течію. Великі бренди почали запрошувати відомих декораторів та художників, визнавши оформлення вітрин новим видом мистецтва.

Hermès: законодавці індустрії

Французький будинок моди має всесвітню популярність, де головні риси — розкіш та прискіплива увага до деталей. Тож і до створення вітрин французький будинок моди має особливий підхід. Більш ніж 30 років над оформленням вітрин працювала Лейла Мінкарі, перетворюючи їх на театральні декорації. Саме Лейлі належить ідея перетворення частини магазину на гробницю фараона, порцеляновий пляж, а потім перенести бутик в атмосферу джунглів. Побачити славнозвісні сюжети можна буде на виставці у Парижі, в Grand Palais, з 8 листопада по 3 грудня. На експозиції будуть представлені найкращі роботи, які відтворить Наталі Криньєр, відома своєю працею над ретроспективою до 70-річчя Dior. Окрім виставки, у листопаді також вийде книга, присвячена Лейлі, — «Leіla Menchari, la Reine Mage» («Чарівниця Лейла Мінкарі»).

 

LouisVuitton: сюжети з паралельних світів

Французький будинок моди LouisVuitton відомий своєї пристрастю до нестандартних, та подекуди неймовірних декорацій у вітринах. Протягом 7-ми років за найдивовижніші сюжети відповідає британка Фей Маклеод. Перша вітрина, під  її керівництвом, була приурочена до відкриття бутика LouisVuitton у Лондоні, яка вже увійшла до історії будинку. Основа сюжету — кунсткамера із використанням манекенів тварин. Остання з робіт Маклеод — декорування вітрини у паризькому універмазі Printemps, де сюжет — фантазійний іншопланетний світ Марса. Свою співпрацю з одним із найбільших будинків моди та про складність утілень ідей Фей коментує так: «На реалізацію ідеї було дуже мало часу, а запити на якість натомість дуже високі. До того ж вітрини за архітектурою значно відрізняються: під кожну потрібно підлаштовуватися окремо. Мабуть, мені найважче далась інсталяція з Яої Кусамою: нам доводилося затверджувати кожну деталь із художницею та її командою у Токіо. Та ми прагнули досконалості і, як на мене, нам вдалося. Люди у буквальному сенсі притулялися до вітрини носами, аби все розгледіти».

Вітрина будинку, яка стала відомою на весь світ, створена у 2012 році у співпраці з Яої Кусамою. Головною прикрасою були малюнки художниці у стилі «polka dot», або, як їх називає сама мисткиня, «сітка безкінечності». Чудернацькі щупальці, пофарбовані у цей же принт, змогли створити певну динаміку у статичній композиції. А найекстравагантнішим акцентом став манекен художниці: сама Кусама запропонувала помістити власну копію, яка була максимально реалістичною. Тому деякі люди думали, що перед ними у вітрині стоїть справжня Яої Кусама.

Dior: французький шик

В оформленні вітрини французький бренд Dior вирішив не тільки залучитися роботою декораторів, а й запросив до співпраці митця Девіда Ашрама. У результаті чого художник створив три унікальні інсталяції. Натхненням послугували складки на спідницях та сукнях, які превалювали у колекції осінь-зима 2011. Тож і в інсталяціях Девід намагався відтворити драпірування та вигини тканини максимально реалістично. Як і очікувалося, результат змусив затамувати подих, адже інсталяція передає ніби манекенів обдуває сильний порив вітру. Самі представники Dior пояснили, чому обрали саме Девіда для цієї співпраці: «Роботи Ашрама є певним символом архітектури майбутнього, його витвори наділені свободою та відлунням природи». Інсталяції були представлені у бутиках Парижа та Нью-Йорка.

Moschino: витончена іронія

Франко Москіно, засновник однойменного італійського бренда, не приховував свого грайливого і жартівливого ставлення до моди. Молодий бунтівник створював колекції, які йшли всупереч законам моди і завдяки цьому — були незабутні. Для дизайнера не існувало заборон або неможливого. Як зізналася його помічниця Россела Джардіні, яка у майбутньому стала креативним директором будинку: «Якщо він хотів сукню «яблуневий пиріг» або «новорічну ялинку», я перетворювала його ідею на продукцію». Та як говорив сам Франко — «якщо не можеш бути елегантним, стань екстравагантним». Така філософія засновника й досі переважає у керівництві будинку моди, що відображається й в оформленні вітрин. В цих інсталяціях відображається нестримний витончено-іронічний дух Moschino.Так, наприклад, у вітрині був сюжет «мишиного показу» або банкомат, який видавав купюри із написом: «Love is free». Франко особисто займався їх оформленням, що й залишилося традицією для креативних директорів будинку Moschino.