Історія країни мовою моди

Історія країни мовою моди

Крістофер Бейлі — незмінний керівник бренда Burberry протягом останніх 17-ти років — сповістив, що залишає свій пост. Згадуючи історію британського бренда, мимоволі асоціюєш його із Бейлі. Кутюр’є не тільки демонстрував потужність Burberry, а й змусив усю модну індустрію змінити внутрішній механізм.

Текст: Дар’я Герман

Англійська класика

У 1856 році Томас Бьорберрі відкрив невеличку мануфактуру в Гемпширі. Вже у 1888-му підприємець став відомим завдяки своєму винаходу — тканині габардин, яка не промокає та дихає водночас. У той час плащі із габардину викликали резонанс, адже такий виріб став чудовою альтернативою плащам-макінтошам, які виготовлялися із прогумованої тканини і були досить важкі. У 1900 році бренд відкрив свій бутик у Парижі.

Далі компанія позиціонувала себе, здебільшого, як виробник люксового верхнього одягу. Одна зі сторінок історії Burberry відведена виробництву форми для британської армії часів Першої світової. Наприклад, експедиція Руаля Амундсена на Північний полюс була споряджена одягом від британського виробника. Та по завершенні війни слава Burberry почала тільки набирати обертів. Офіцерські шинелі, які виготовляла компанія для військових, сподобалися англійцям і отримали назву «тренчі». Тож трохи видозмінену модель можна було придбати у бутиках бренда.

У 1924 році у британського будинку моди з’явилася культова клітинка, яка застосовувалася для тренчів Burberry лише як підкладка. І хоча будинок моди не передбачав такий розвиток подій, у 1970-х принт став популярним серед футбольних фанатів, які асоціювали цю клітинку з так званою хуліганською молодіжною культурою. Частково завдяки цьому фірмова клітинка Burberry стала символом англійської молоді та духу і по сьогодні.

Світова популярність Burberry й надалі набирає обертів. У 1980-х компанія розвиває мережу своїх бутиків у США. У 1999 році з’являється нова дизайнерська лінія — Prorsum. Таким чином британський бренд вирішив увійти до люксового сегмента нарівні з такими брендами, як Gucci, Prada, Louis Vuitton, що на то час вважалося неможливим. Та голова компанії Роуз Марі Браво не готова була розмінюватися на дрібниці, тож її план почав втілюватися у життя.

Доленосний вибір

Великий потенціал у юного Бейлі, студента Королівського коледжу мистецтв, помітила американська дизайнерка Донна Каран, після чого одразу ж запросила працювати у своїй компанії у США.

Після успішної півторарічної роботи в Америці Крістофер рушив далі та передислокувався у Мілан на позицію помічника Тома Форда — креативного директора Gucci на той момент. Бейлі справлявся зі своїми завданнями на відмінно, що не залишилося непомітним у модному світі. Тож через п’ять років голова британського будинку моди Burberry — Роуз Марі Браво — запросила Крістофера зайняти позицію креативного директора бренда. Про те, що Роуз Марі зробила вдалий вибір, засвідчив факт: після першого ж показу під керівництвом Бейлі видання GQ нагородило його титулом «Найкращий дизайнер року», а після цього Британська модна рада відмітила у такій же номінації.

У 2009 році Королева Єлизавета II зробила Бейлі членом Ордену Британської імперії за великий внесок у розвиток модної індустрії.

Нестандартний підхід

У Burberry Крістофер продемонстрував, що він не тільки талановитий дизайнер, а й грамотний стратег. Так, у 2010 році запропонував транслювати показ в онлайн-режимі. Здавалось би, самі покази, куди можна потрапити тільки за іменним запрошенням, тепер може переглядати будь-хто з будь-якої точки світу. Та Бейлі вирішив ризикнути — і не помилився. Тепер із сезону в сезон решта люксових брендів зробили трансляцію своїх показів онлайн обов’язковою опцією.

Свій внесок Бейлі зробив і в рекламні кампанії Burberry, бо завжди приділяв їм велику увагу і особисто брав участь у процесі відбору кандидатур для кожної нової кампанії. Так, героями фотосесій для Burberry були Емма Вотсон, Сієнна Міллер, Кара Делевінь. А в 2012-му головним героєм фотосесії став Ромео — син зіркового подружжя Вікторії та Девіда Бекхемів. 10-річний хлопчик виявився чудовою моделлю. А такий крок, як запросити дитину на головну роль рекламної кампанії, був досить ризикованим на той час.

Нестандартний підхід Бейлі відобразився і на демонстрації ліній одягу. Так, креативний директор у 2016 році оголосив про кардинальні зміни, об’єднавши чоловічі та жіночі покази, відмовившись від сезонного календаря. Також Burberry з 2016-го представляють свої колекції у форматі see now — buy now. Згідно з цією схемою, колекція надходить у продаж одразу після її представленні на подіумі.

Крістофер сповістив, що у 2018 році він представить останню колекцію для Burberry. «Для мене було величезною честю працювати з такою чудовою командою протягом усіх цих років, розповідаючи світові про Британію мовою моди. Це місце роботи справді надихає і мені було важко прийняти рішення залишити цю посаду. Я вірю, що найкращі часи Burberry ще попереду», — відзначив 46-річний дизайнер.

Почесті та хвалебні відгуки не вводили Бейлі в оману. Талановитий дизайнер просто продовжував створювати нові, ще кращі колекції, перевершуючи самого себе. В одному із інтерв’ю на запитання: «Чому ти не поставиш ім’я Christopher Bailey for Burberry», він відповів:«Додати своє ім’я до Burberry, якому вже понад 150 років? Нізащо!»